Pažangos vertinimas Spausdinti

Mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimas grindžiamas aiškiais ir mokiniams suprantamais kriterijais. Mokiniams, mokomiems pagal pritaikytas ar individualizuotas programas, taikomi tie patys pažangos ir pasiekimų vertinimo kriterijai. Mokytojas vertinimo kriterijus aptaria su mokiniais.

Planuodamas ugdymo procesą, mokytojas planuoja ir vertinimą, siedamas jį su mokymosi tikslais.

Vertinimo metodus ir formas mokytojai derina tarpusavyje, aptaria su mokiniais ir jų tėvais.

Pradinių klasių mokinių pažanga ir pasiekimai pažymiais nevertinami.

Adaptaciniu laikotarpiu mokiniams, pradedantiems pagrindinio ugdymo programą, pažymiai nerašomi. Klasėje dirbantys mokytojai mėnesio gale mokinių pasiekimus fiksuoja neformalaus vertinimo lape, su kuriuo supažindina mokinių tėvus.

Mokinių, kurie mokosi pagal pagrindinio ugdymo programą, pasiekimai vertinami 10 balų sistema.
 
Mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimas ugdymo procese grindžiamas jų mokymosi eigos stebėjimu.

Pažymiu įvertinami mokinių pasiekimai baigus dalyko programos temą, skyrių, kitą užbaigtą programos dalį. Pažymiu vertinamos kontrolinės užduotys, savarankiški, projektiniai, kūrybiniai, laboratoriniai ir kt. darbai, kai mokiniai parodo Išsilavinimo standartuose numatomas žinias, supratimą ir gebėjimus.

Kontrolinių darbų atlikimo laiką derina klasėje dirbantys mokytojai.

Apie mokymosi sėkmingumą mokinių tėvai, globėjai informuojami mokytojų tarybos nustatyta tvarka.

Mokant pagal pagrindinio ugdymo programą dorinio ugdymo pasiekimai pažymiais nevertinami, rašoma ,,Įskaityta“ arba ,,neįskaityta“.

Pažymiais nevertinami ir Žmogaus saugos pasiekimai, rašoma ,,Įskaityta“ (įsk.)  arba ,,neįskaityta“ (neįsk).

Pasiekimų patikrinimai organizuojami mokiniams, besimokantiems pagal pagrindinio ugdymo programą, baigiant 10-ąją klasę Lietuvos Respublikos Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka. Žinių patikrinimas vykdomas iš gimtosios kalbos ir matematikos.

 

Nuosekliojo mokymosi pagal bendrojo ugdymo programas tvarkos apraše (toliau – aprašas) patikslintos nuostatos dėl įvertinimų fiksavimo tvarkos baigiantis trimestrui, pusmečiui ar metams. Apraše (21 punktas) nustatyta, kad, pagrindiniame ir viduriniame ugdyme fiksuojant ugdymo laikotarpio įvertinimus, būtų skaičiuojamas svertinis arba aritmetinis vidurkis (kokį vidurkį skaičiuoti, susitariama mokykloje). Nuo 2017–2018 m. m. mokinio pasiekimų įvertinimo fiksavime nebenaudojamas įrašas „neatestuota“. Nustatyta, kad tokiu atveju, jeigu mokinys ugdymo laikotarpiu per mokyklos numatytą laiką neatsiskaitė ir nepademonstravo pasiekimų, numatytų Pagrindinio ar Vidurinio ugdymo bendrosiose programose, jo pasiekimai prilyginami žemiausiam 10 balų sistemos įvertinimui „labai blogai“. Jei mokinys neatliko mokyklos numatytu laiku vertinimo užduočių (kontrolinių darbų ir kt.) dėl svarbių, mokyklos vadovo pateisintų priežasčių (pavyzdžiui, ligos), ugdymo laikotarpio pabaigoje fiksuojamas įrašas „atleista“. Tokiais atvejais mokiniams, sugrįžusiems į ugdymo procesą,  turi būti suteikta reikiama mokymosi pagalba.