Dienos projektas Spausdinti
Antradienis, 28 Lapkritis 2017 09:41

,,KULTŪRINGAS ELGESYS“

PB241652Lapkričio 24 d. 1-4 kl. mokiniai (mokyt. D. Kamarauskienė ir L. Astrauskaitė) bei priešmokyklinio ugdymo grupės vaikučiai (mokyt. R. Marcinkevičienė) rinkosi į netradicinio ugdymo dienos veiklas. Jos buvo skirtos kultūriniam dienos projektui ,,Kultūringas elgesys“, kurio tikslas – ugdyti vaikų kultūringo elgesio,PB241654 bendravimo įgūdžius mokykloje. Žodis ,,kultūringas“ reiškia išauklėtas, išsilavinęs, apsišvietęs, mokytas, gero elgesio žmogus. Tinkamą tarpusavio bendravimą išsiugdome matydami pavyzdį tiek mokykloje, tiek šeimoje.

Užsiėmimų metu pateikti darbo metodai atitiko vaikų amžiaus tarpsnio ypatumus. Patys mažiausieji aktyviai įsitraukė į skaidrių ,,Taip ir Ne“ aptarimą, drąsiai reiškė savo taiklius pastebėjimus, rėmėsi savo patirtimi. Drąsiausioji K. Klebauskaitė net knygelę prisiminimui gavo. Abejingų nepaliko bendras pasakos ,,Aukso riešutas“ skaitymas ir aptarimas. Supratome, kad svarbiausia tą aukso riešutėlį turėti ne delne, o savo širdelėje.

Atėjusi bibliotekininkė E. Striaušienė atkreipė mokinių dėmesį į lietuvių kalbos grožį, jos skambesį ir turtingumą. Ir ne atsitiktinai. Juk visi šie metai buvo paskelbti Lietuvių kalbos kultūros metais. Mokykloje vyko garsiniai pasakų skaitymai priešmokyklinukams bei 1-2 kl. mokiniams. Šiandieną mokiniai pasitikrino, kaip prisimena girdėtas pasakas. Mokiniai sudalyvavo viktorinoje ,,Lietuviškų pasakų šalyje“. Trečiokė K. Šeškauskaitė ir ketvirtokė S. Žilionytė išsirinko mokinius į savo komandas. Kol ketvirtokai-teisėjai skaičiavo taškus, vaikučiai žaidė žaidimą ,,Kiškelis“. Suskaičiavus pačių įvairiausių užduočių atlikimo rezultatus paaiškėjo, kad nugalėjo Kamilės komanda. Matyt, jos nariai ne vieną pasakų knygą perskaitę. Visi viktorinos dalyviai apdovanoti saldžiais prizais, o teisėjai – užrašinėmis.

Baigiantis projekto veikloms, mokiniams teko ant atskirų dėlionės dalių pavaizduoti situacijas, kuriose jie elgiasi kultūringai, vartoja mandagumo žodelius. Galiausiai atskiros klasės suklijavo savo plakatą, jį pristatė. Už įvardintą situaciją, mandagumo žodį – saldainis.

Mokiniai aktyviai įsitraukė į veiklas, probleminių situacijų aptarimą ir jų sprendimą. Veiklų metu buvo stengiamasi sudaryti tokias sąlygas, kad mokiniai patys norėtų keistis, gebėtų atsispirti neigiamai aplinkos įtakai. Juk visada malonu bendrauti su kultūringu mokiniu. To palinkėjome ir savo mokiniams.

Pradinio ugdymo mokytoja metodininkė L. Astrauskaitė