Laimingas vanduo Spausdinti
Pirmadienis, 27 Lapkritis 2017 06:05

EDUKACINIS UŽSIĖMIMAS MOKYKLOJE

 

PB201654Lapkričio 20 d. popietę mokykloje susirinko gausus būrys svečių. Sulaukėme VšĮ Open Minds ir asociacijos ,,Gyvoji planeta“ projekto ,,Laimingas vanduo – Lietuvos gyvastis“ atstovių bei kitų rajono mokyklų dalyvių. Edukacinį užsiėmimą-paskaitą vedė projekto koordinatorės Jurga Norkienė bei Loreta 20171120 140006Valuckienė. Įgyti naujų žinių apie galimas įvairias pažintines ir kūrybines veiklas, ugdančias vaikų pilietiškumą, saviraišką, praplėsti savo kultūrinį akiratį ir ekologinį sąmoningumą, skatinantį savanorišką veiklą, buvo nusiteikę mūsų mokyklos 3-4 kl. mokiniai (mokyt. L. Astrauskaitė ir D. Kamarauskienė), šeštokai su klasės vadove R. Galiniene, 8-10 kl. mokiniai (mokyt. R. Dereškevičienė). Džiugu, kad norą tobulėti palaikė Skriaudžių (mokyt. N. Senavaitytė) bei Išlaužo (soc.pedagogė O. Lebedzinskienė) pagrindinių mokyklų mokiniai.

Edukacinėje programoje labai gražiai atsispindėjo pirmojo etapo PAŽINK temos: ,,Ar esu pilietiškas?“, ,,Savanorystė – kokia ji?“, ,,Ekosistemos suvokimas“, ,,Refleksijos ratas“. Diskutuojant apie Oro, Vandens, Ugnies ir Žemės stichijas paliestas Žmogaus ir Gamtos santykis. Kiekvieno piliečio pareiga – tausoti supančią gamtą/žemę. Konkrečiais pavyzdžiais buvo pristatoma savanorystė, būdai, kaip aktyviai ir atsakingai dalyvauti pilietinės visuomenės gyvenime. Visiems dalyviams patiko vaidmenų/pažintinis žaidimas apie artimiausios gamtinės aplinkos ekosistemos komponentus, jų savybes, tarpusavio ryšius. Lektorės praktiškai pademonstravo kamertono (plieninės U formos šakutės, duodančios pastovaus aukštumo garsą) veikimą. Klausėme, kaip garsas persiduoda iš vienos šakutės kitai, nors jos tarpusavyje neturi jokio sąlyčio.

Šeštokai turėjo galimybę prisiminti dalyvavimą projekto ,,Laimingas vanduo – laimingas žmogus“ veiklose, skaitytą Masaru Emoto knygą ,,Žinia, kurią mums praneša vanduo“. Po šio projekto buvo sukurtas edukacinis filmas apie Žemės meną, kurio ištrauką žiūrėjome, aptarėme (https://www.youtube.com/watch?v=p9L4T_2cxnA). Jame atskleidžiamas žemės meno kūrybos procesas, kas gali jį kurti, kur jis kuriamas ir kokiomis priemonėmis. Filmas neapsiriboja tik aiškinimu apie žemės meną, jame yra kalbama apie žmonių ir gamtos nuo senų senovės esantį ryšį bei problemas, kurias sukelia žmonės. Keliamas klausimas: kiek ilgai išgyvens vartotojiškoji visuomenė? Ir skatinama dažniau būti ir kurti gamtoje.

Viso užsiėmimo metu remtasi įvairiais ugdymo metodais, formuojančiais vaikų aplinkosauginio, aplinkai draugiško elgesio motyvus ir įgūdžius praktinėje veikloje. Tikime, kad taip komunikuojant su gamta vaikai giliau suvoks gamtos grožį, vertę ir turtingumą bei jos problemas. Belieka įgytas žinias panaudoti savo kasdieniame gyvenime.

Pradinio ugdymo mokytoja metodininkė L. Astrauskaitė

ir biologijos mokytoja metodininkė R. Dereškevičienė