Pradžia

Kelionė į Naisius PDF Spausdinti El. paštas
Ketvirtadienis, 02 Spalis 2014 07:47

P9298144Mūsų mokyklos 7 -10 klasių mokiniai turėjo galimybę nemokamai išvykti į visiems gerai žinomą Lietuvoje Naisių kaimą Šiaulių rajone. Kelionė patogiu autobusu nė kiek neprailgo, nes jos metu stebėjome ,,Naisių vasaros‘‘ teatro artistų koncertą.                                                                                                          P9298154

Naisiuose mus pasitiko vietinė gidė. Pirmas lankytinas objektas turėjo būti žemaitukų žirgynas, bet, deja, prie įėjimo stovėjo ,,Naisių vasaros‘‘ herojus Gardevutis ir nieko neįleido. Pasirodo, kad kaip tik vyko serialo filmavimas. Už tai Inkilų ir Baltų dievų muziejus apžiūrėjome be jokių trukdymų. Susipažinome su baltų dievų skulptūromis, pasivaikščiojome po Saulės ir Ugnies aikštes, ant Alkos kalno pagerbėme dievą Perkūną. Vaikščiojome naujai įkurto Baltų žolynų muziejaus takeliais, kurie atkartoja lietuviškos prieverpstės raštą. Aplankėme moderniai įkurtą Naisių krašto muziejų, sužinojome, kad naisiečių planuose dar vienas Kaimo buities muziejus su amatų centru. Aplankę šias vietas papietavome kaimo arbatinėje.

Tolesnis mūsų tikslas buvo aplankyti Kryžių kalną, kuris yra tik 7 km. nuo Naisių. Dešimtokai dar prieš kelionę pasiūlė padaryti kryžių ir nuvežti jį į Kryžių kalną. Kaip tarė taip ir padarė. Šilavoto mokyklos kryžius prisiglaudė šalia gausybės kryžių kryželių pačioje kalno viršūnėje.

Ekskursija buvo neeilinė: vykome ne į didmiestį, o į tokį pat kaimą , kaip ir mūsų Šilavotas. Tokį patį, bet ir ne visi tokį patį. Pamatėme, kaip gražiai tvarkosi Naisių kaimo žmones, kaip prasmingai tvarko erdves, kaip puoselėja senąsias lietuvių tradicijas, kaip rūpinasi poilsio zona (turi savo paplūdimį), organizuoja festivalius visai šeimai ir t.t. Toli gražu mes ne viską aplankėme, ne apie viską, kas daroma Naisiuose sužinojome. Svarbiausia,kad Naisiai atviri visiems norintiems aplankyti Lietuvos ir užsienio svečiams. O jų , pasak gidės, būna kasdien. Neveltui kaimas paskelbė šūkį - „Naisiai - mažoji kultūros sostine 2015’’.

Pabaigoje reikėtų tarti keletą žodžių apie žmogų, kurio dėka Naisiai tapo taip plačiai žinomi.Tai agronomas, verslininkas, politikas, gimtųjų Naisių patriotas Ramūnas Karbauskas. Jo iniciatyva organizuojamos nemokamos ekskursijos Lietuvos mokykloms, bendruomenėms, darbo kolektyvams. Tokia galimybe pasinaudojo ir mūsų mokyklos bendruomenė.

Tariame nuoširdų ačiū organizatoriams, o Naisių kaimui linkime tolesnio klestėjimo ir būti pavyzdžiu visiems kaimams Lietuvoje.